5 gratis Comingout meditaties 

Uit de kast komen zonder angst en met vertrouwen. Iedereen mag volledig zichzelf zijn. Helaas is de maatschappij nog niet altijd zover. Met deze meditaties zorg je voor een minder stressvolle coming out. 

Bloeddruk 

daalt met 20%

Zelfvertrouwen

stijgt met 50%

Trots op jezelf

100%

Hoe overleef jij je coming out?

Wist je dat er jaarlijks duizenden mensen, jong en oud, uit de kast komen en hierdoor veel stress en spanning ervaren? Zeker voor degenen uit strenge geloofsgemeenschappen kan het heel erg lastig zijn. 53% van de jongeren geeft aan moeite te hebben met hun coming out, en ook veel 65-plussers worstelen ermee.

En dat is doodzonde. Iedereen heeft namelijk het volste recht om zichzelf te zijn, zeker in het jaar 2021. Maar de realiteit sluit helaas nog lang niet altijd aan op dit ideaalbeeld. Dus hoe ga je daarmee om? Hoe zorg je ervoor dat je jij je coming out overleeft?

Uit de kast komen is niet een kwestie van een enkele stap. Het is een proces. Misschien heb je het familie en vrienden al verteld, maar weten ze op je werk nog van niets. En als je naar een andere omgeving verhuist of van baan wisselt, kun je weer van voren af aan beginnen. Zolang je nieuwe mensen blijft ontmoeten en heteroseksualiteit de norm blijft, komt er aan het uit de kast komen eigenlijk geen einde.
Kom maar op met de Comingout Meditaties


Door te mediteren verlaag je gevoelens van stress en spanning voor jouw coming out.

5 gratis meditaties voor een stressvrije comingout 

Uit de kast meditatie

Een coming-out is spannend. Deze meditatie laat je naar je hart terugkeren en geeft je de moed om het te laten spreken. Het is soms een lastige stap, maar het is goed om anderen te vertellen wat je echt voelt. Jouw coming-out gebeurt wanneer jij dat wilt.


Regenboog meditatie

Ieder mens is kleurrijk. En wat is er toepasselijker voor een coming-out meditatie dan deze te baseren op de beroemde LHBTIQ+ regenboogvlag. Elke kleur is gekoppeld aan een thema, zoals liefde, creativiteit en zelfvertrouwen. Laat jouw kleur met trots zien.


Meditatie om negatieve reacties los te laten

Helaas reageert niet iedereen positief op een coming-out. En het krijgen van zo'n reactie is niet fijn. Hoe zorg je ervoor dat je kunt omgaan met negativiteit en je er niet door uit het veld laat slaan? Deze meditatie leert je om los te laten.


Lgbti+ meditatie

We zijn allemaal uniek, maar we zijn ook allemaal mensen. We hebben allemaal gevoelens, verlangens en behoeften. Die vullen we op onze eigen manier in en dat maakt ons verschillend en de wereld spannend en mooi. Tijdens deze meditatie sta je stil bij jezelf als een mooi en uniek mens.


Frustratie meditatie

Soms kun je je boos, gefrustreerd en onzeker voelen over je coming-out. Hoe kom je van deze emoties af? Met deze korte meditatie waarbij je in beweging komt. Pak een kussen en je kunt alle spanning en boosheid van je afslaan, zonder dat er breekbare dingen door de kamer vliegen.


In een ideale wereld hoef je niet uit de kast te komen...

De meditatie doe je voor of na je coming-out gewoon via de telefoon of tablet.


Elke meditatie is individueel en kun je soms lopend, zittend of fietsend doen.


Je kunt kiezen tussen vijf verschillende thema's van de meditaties.

Het brein achter de Comingout Meditaties? 

De maker van de coming out meditaties is Lizet Bakker. Meer dan 15 jaar geleden kwam zij zelf uit de kast, wat ze op zijn zachtst gezegd nogal spannend vond.


“Het leek wel of mijn hart explodeerde en ik wilde het liefst door de grond zakken. Ik was bang om afgewezen te worden, maar tegelijk wilde ik niets liever dan mezelf zijn. In die tijd deed ik nog niets aan meditatie en ik wist niet hoe ik mijn zenuwen in bedwang kon houden."


Naar aanleiding van o.a. deze stressvolle gebeurtenis ben ik me gaan verdiepen in body & mind en ontdekte ik dat mindfulness en meditatie ontzettend kunnen helpen om stress en spanning te verminderen.

Mijn kennis en ervaring heb ik gebundeld in deze speciale meditaties die gericht zijn op LGHTB die uit de kast willen komen, al uit de kast zijn gekomen en nog volop in dat proces zitten, of zichzelf nog niet volledig accepteren. Vooral dat laatste is enorm belangrijk. Wees trots op wie en wat je bent. Want jij mag er zijn!"

Ik gun iedereen een stressvrije coming out. Hopelijk kunnen mijn meditaties daaraan bijdragen.

Veelgestelde vragen

1.Voor wie zijn deze meditaties bedoeld?
De meditaties zijn voor iedereen die voelt dat'ie uit de kast moet komen en daarvoor flink zenuwachtig is. 


2. Wat leveren deze meditaties op?
De meditaties zorgen ervoor dat je tijdens jouw coming out niet overloopt van stresshormonen. En na je coming out rustig de dag verder gaat zonder dat de adrealine door jouw lijf giert.


3. Kan ik de meditatie op Iphone, Samsung of andere telefoon beluisteren?
Ja, je kunt ze op alle telefoons beluisteren, zolang je maar internet hebt.

Meer weten over hoe je makkelijk kunt mediteren? 

Mediteren hoeft niet thuis stil zittend op een kussen met oosterse muziek op de achtergrond. Je kunt het gewoon doen tijdens je dagelijkse wandeling, op de fiets naar je werk of in het openbaar vervoer. Dus ook als je onderweg bent naar een coronatestlocatie.

arrow_drop_up arrow_drop_down